مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری یادواره «همکلاسی آسمانی» گرامیداشت شهید «محمدرسول رضایی» ۲۹ دی‌ماه در همدان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمد پورداود صبح امروز در نشست خبری یادواره «محمدرسول رضایی»؛ شهید شاخص دانش آموزی کشور در استان همدان گفت: شهید و شهادت واژگانی مقدس بوده‌اند که علاوه بر معنای حی و حاضر بودن، در ادبیات اسلامی و ادبیات عاشورا راهبر هستند.

او گفت:وجود تمثال شهید رضایی در دفتر رهبر انقلاب فضیلت این شهید را برای ما صد چندان می‌کند و در دو سال اخیر اقدامات بزرگی را با بسیج دانش‌آموزی در بزرگداشت این شهید انجام دادیم و این هفته یادواره همکلاسی‌های شهید را به این مناسبت برگزار خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:کسانی که با شهید رضایی همسنگر بودند خاطرات زیادی تعریف کرده‌اند که ایشان درس‌های بزرگی را به ما می‌دهند و تدوین کتاب شاگرد اولی، انتشار ۳۵۰ ویژه‌نامه، برگزاری جشنواره‌های دل نوشته‌هایی با شهدا با این هدف مورد توجه بوده است.

پور داود گفت: قرار است سال‌های آتی کنگره شهید رضایی برگزار شود عنوان کرد: یک مدرسه را به نام و یاد این شهید بزرگوار نامگذاری خواهیم کرد و بیشتر ابنیه ما مزین به یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هستند که بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز ۱۹ مدرسه به نام ایشان مزین شد.

او گفت:در راستای سند بنیاد بنیادی و تقویت بنیان‌های دینی برگزاری کنگره‌های شهدا بسیار حائز اهمیت است و این دنیا یک مدرسه بزرگ است و تمام ساکنان آن همواره یاد می‌گیرند و یاد می‌دهند که امیدواریم همواره یادگیرنده و یاد دهنده خوبی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ساحت اول از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت؛ عبادی، اخلاقی و دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت است و در این راستا حرکت می‌کنیم.

پور داود گفت:شهدا شعائر و الگو‌های ما هستند، کسانی که برگرفته از تعالیم الهی از عزیزترین موجودیت خود یعنی جان گذشتند و به لقاء‌الله رسیدند و در واقع در طریق علم و تعلیم در رسیدن به لقاء‌الله آن‌ها شاگرد اول هستند که همواره الگو‌های ما خواهند بود.

او گفت:ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه بوده و در این راستا گام‌های مهمی برداشته‌ایم عنوان کرد: سال گذشته برای نخستین بار تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران را مورد توجه قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان  گفت: هر سال باید از آزادگان شاغل و بازنشسته استان طی هر سال در گرامیداشت سالروز آزادگان تجلیل کرد و صدور دیپلم افتخاری جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و پدر و مادر شهدا و نیز دیدار دوره‌ای و مستمر با خانواده شهدای دانش‌آموز از دیگر موضوعات مورد توجه بوده است.

به گفته پورداود تهیه و تدوین کتاب شهدای دانش‌آموز استان با عنوان <<شاگرد اولی‌ها>>  مورد توجه قرار گیرد و برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، برگزاری اردوی یاوران ولایت و یادواره شهدای دانش‌آموز فرهنگی با عنوان «جشنواره‌های لاله‌های روشن» به صورت حضوری و مجازی، تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ در کنگره پیشکسوتان جهاد و شهادت، معرفی و تجلیل از معلمین شاخص شهید در استان و برگزاری یادواره شهید شاخص سال از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مسوول بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک‌هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز استان گفت: روز چهارشنبه این هفته یادواره شهید رضایی برگزار می‌شود و سخنران مراسم سردار آبنوش خواهد بود.

مظاهری گفت:تمام تلاش این بوده که از ظرفیت دانش‌آموزان در برگزاری این یادواره بهره ببریم وکتاب شهید رضایی در این مراسم رونمایی و بین مدارس توزیع و در قالب آن مسابقه «همکلاسی آسمانی» برگزار می‌شود که بنیاد شهید متولی آن است.

او گفت: از کتاب «آن مرد کوچک» در مورد شهید محمدرسول رضایی و شاگرد اولی‌ها که متعلق به یک‌هزار و ۷۶ دانش‌آموز همدان است رونمایی می شود و  افتتاح راهیان نور مجازی هم در این یادواره انجام خواهد شد.

این یادواره به صورت زنده از شبک شاد پخش می‌شود و یادواره زیر مجموعه کنگره بزرگ ۸ هزار شهید استان است.

مظاهری گفت: اتفاق نادر است که شهید رضایی دو سال شهید شاخص کشور انتخاب می‌شوند و در همین راستا سعی کردیم یادواره درخور شانی در استان برای آن شهید برگزار کنیم گفت: این شهید اهل اسدآباد است که ۱۳ سال سن داشت، اما با دستکاری شناسنامه و با سن ۱۴ سال و ۶ ماه به جبهه اعزام شد و در سال ۶۶ به شهادت رسید.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.